هر چیزی که باید در مورد عسل آویشن کوهی بدانید
نوشته شده توسط : زهرا

عسل آویشن را می ‌توانیم یکی از سالم ‌ترین و خوشمزه ‌ترین عسل‌ های موجود معرفی کنیم که به دلیل داشتن خواص ویژه و طعم منحصر به فرد طرفداران زیادی دارد. مصرف مرتب و به اندازه عسل آویشن کوهی می‌ تواند از ابتلا به برخی بیماری ‌های داخلی جلوگیری کرده و در تقویت بدن و حفظ سلامت عمومی نقش دارد.

قبل از اینکه اقدام به خرید و سفارش عسل آویشن کنید بهتر است با یکسری ویژگی‌ های عمومی آن آشنا شوید تا محصول بی‌کیفیت و نامرغوب به شما عرضه نشود. در ادامه این قسمت هر چیزی که شما باید در مورد عسل آویشن کوهی بدانید را توضیح می‌ دهیم.

اطلاعات مهم و اولیه در مورد عسل آویشن

عسل‌ های آویشن کوهی دارای مشخصات و ویژگی‌ های زیر هستند که در زمان خرید بهتر است به آنها توجه ویژه‌ ای داشته باشید

1. رنگ عسل آویشن کوهی اصل

در مورد رنگ عسل آویشن کوهی اصل باید بگوییم که این عسل معمولاً دارای رنگی قرمز و عقیقی است، اما دقت داشته باشید که بسته به منطقه تولید و فراوانی این گیاه می ‌توان انتظار رنگ زرد طلایی تا قرمز عقیقی و تیره را از این محصول داشت.

2. بوی عسل آویشن کوهی

مورد دومی که هنگام خرید عسل آویشن کوهی باید در نظر داشته باشید بوی آن است. معمولا بوی این نوع عسل عطر پایه گیاهان تیره نعناییان است و شما می ‌توانید آن را به خوبی استشمام کنید. در صورتی که عسلی که خریداری می‌کنید کاملاً اصل باشد این بو از آن به مشام می ‌رسد و یکی از راه‌ هایی است که می ‌توان عسل اصل از تقلبی را شناسایی کرد.

3. طبع عسل آویشن کوهی

در مورد طبع عسل آویشن کوهی باید بگوییم که طبع این نوع عسل گرم و خشک است. بسته به نوع گیاهانی که زنبور عسل از آن برای تولید عسل استفاده می‌کند طبع عسل‌ها به دو دسته سرد و گرم طبقه بندی می‌شود. گیاه آویشن دارای طبعی گرم بوده و در نتیجه عسل آن نیز طبیعتی گرم دارد و برای افرادی که به دنبال عسل مغذی و سالم با طبع گرم به منظور رفع سردی بدن هستند، می ‌تواند گزینه خوبی باشد.

4. مزه عسل آویشن کوهی

در مورد طعم و مزه عسل آویشن کوهی باید بگوییم که مزه این محصول در صورت اصل بودن باید قوی و غلیظ باشد و هر چقدر که مزه آن سبک و ملایم‌تر باشد نشان دهنده این است که زنبور هنگام تولید آن از گیاهان دیگری مثل گون استفاده کرده است. یکی از مهم‌ ترین دلایل محبوبیت عسل آویشن را می ‌توانیم متفاوت بودن طعم آن معرفی کنیم.

فواید عسل آویشن کوهی

یکی از مهمترین موضوعاتی که در مورد عسل آویشن کوهی نیاز است بدانید خواص بی ‌شمار این ماده است. جالب است بدانید عسل دارای فواید بی‌نظیری برای رفع مشکلات بینایی، عصبی و رفع بیماری ‌های ویروسی مثل آنفولانزا است. در قدیم از این ماده به عنوان یک برطرف کننده عفونت طبیعی استفاده می‌کردند.

به منظور تامین بسیاری از املاح و مواد مورد نیاز بدن و برطرف کردن مشکلات داخلی شما می‌ توانید از عسل آویشن کوهی استفاده کنید. عسل طبیعی آویشن سرشار از منیزیم، سدیم، کلسیم، مس، پتاسیم، گوگرد، انواع ویتامین ‌های گروه B، پلی‌فنول ‌ها، قندهای طبیعی و سالم است. شما می ‌توانید برای تقویت حافظه و تقویت انرژی بدن نیز از عسل آویشن استفاده کنید.





:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: